top of page

ממחשבה למציאות: לוח החזון המיני שלי

עודכן: 20 בספט׳ 2022

אתם רוצים לשפר את המיניות שלכם? אז אולי כדאי שתשקיעו רגע בבניית החזון המיני שלכם.

גברים, נשים וזוגות רבים חוקרים את המיניות שלהם, ובאים לטיפול/ייעוץ מיני כדי לדבר על הקשיים והאתגרים שלהם במיניות ( קשיים בתפקוד המיני כמו שפיכה מוקדמת, זקפה חלשה, חוסר חשק מיני, כאבים במין ועוד).

בקליניקה אנחנו מדברים את שפת הרגש וגם עובדים עם חשיבה רציונאלית, דמיון ובריאת מציאות.


בניית לוח חזון מאפשרת לנו התבוננות וסקירה על כל הדברים הטובים, הגשמות, השיאים שצברנו בתחום המיניות, וכמו כן גם על הדברים ה"פחות הטובים", על הקשיים, הכאבים ועל הדברים שלא הצלחנו להשיג.

מתבוננים ללא שיפוטיות בלי להגיד מה טוב ומה רע, מאפשרים לעצמנו לחלום, לבקש, לדמיין ולקבוע מטרות עתידיות. הבקשה היא ממש לחשוב ולדמיין איך זה ייראה ואיך זה ירגיש - וכלי נהדר לעשות איתו את זה, הוא בניית לוח חזון.


לפני כ- 5 שנים, נתקלתי במישהי שהסבירה איך עושים לוח חזון וזה סיקרן אותי, אז הלכתי לבנות אחד לעצמי. זה היה תהליך מעניין שהוסיף לקביעת המטרות, התבוננות וסריקה, רגש ודמיון וכמו כן, הוסיף את המקום הויזואלי.

אז רגע אחרי שהתחילה לה שנת 2021, אני רוצה לחבר אתכם לכלי מדהים שנקרא לוח חזון. כלי עוצמי שעוזר לתת מודע שלנו ליצור את המציאות שאנחנו רוצים שתתרחש בחיינו. אפשר לעשות את זה על כל תחום בחייכם. בסופו של דבר תקבלו לוח חזון, שנראה כמו קולאז' עם תמונות, משפטים מעצימים ומטרות לשנה החדשה. אנחנו משתמשים בתמונות מהסיבה שזו עוד דרך להכניס ולהטמיע דברים בתת מודע שלנו.

תשמרו את הקישור הזה, כי לא בטוח שאתם עכשיו פנויים לבצע, אבל תקראו ותבינו איזה הכנות נדרשות לקראת בנייה של לוח חזון.



מזמינה אתכם לבנות לוח חזון מיני, צעד אחרי צעד:


טיפ קטן רגע לפני שמתחילים: קודם כל תקראו או תצפו בסרטון ואז תלכו להכין את הדברים ולארגן את כל מה שאתם צריכים עבור זה. לאחר מכן תקבעו/תפנו לכם זמן ביומן שיהיה לכם מתאים לביצוע.

כשתתחילו לבצע - תפתחו שוב את העמוד הזה עם ההוראות ( שנמצאות פה למטה לאחר הסרטון ) או את הסרטון ואז תבצעו אותו שלב אחרי שלב יחד איתי.



1. מה אתם צריכים לבניית לוח החזון המיני שלכם - רשימת ציוד


בריסטול/ פלקט / לוח שעם שעליו אבנה את החזון.


עיתונים ישנים שניתן לגזור מהן תמונות ( עיתוני לאישה או משהו בסגנון יעשו את העבודה נהדר!)


מספריים + דבק


מחברת + עט


2. יצירת אווירה - בשלב הבא אני יוצרת לעצמי אווירה נעימה , שמה לעצמי שיר / מוזיקה שאני אוהבת , אולי בכלל אני נמצאת בטבע או במקום שאהוב עלי, דואגת לתאורה מתאימה ומכינה לי משהו טעים ונעים לשתות – ואז יושבת וחושבת עם עצמי בשקט.


3. שאלות בהקשר המיני שלי : לאחר שפיניתם לזה זמן מספק, התבוננו בשנה שחלפה ללא שיפוטיות או ביקורתיות וכיתבו:


  • מה עבד במיניות שלי? עם עצמי או עם בן / בת הזוג שלי? נסו לחשוב, במה התחדשתי השנה? אילו התנסויות חדשות היו השנה, אם בכלל? חשבו על דברים חדשים שגיליתם או למדתם, מקומות ותחומים שהעמקתם בהם. ניתן גם לחשוב על חלקים בגוף שאתם אוהבים ומחוברים אליהם.


  • מה לא עבד? (אזורים בחיי שבהם לא הצלחתי להגיע למטרות שלי) – כאבים/חוסר תפקוד, מיניות לא מתוקשרת ולא רצויה, דברים שרציתי לנסות ולא הצלחתי ליישם, חלקים שבי שאני לא מקבל/ת.


  • מה אני רוצה לשנות/לשפר? מה אני רוצה להיות במיניות שלי עם עצמי? מה אני רוצה לעשות או איך להיות במיניות עם הבן/בת זוג? מה הייתי רוצה לחוות במיניות שלי, מה הייתי רוצה ללמוד או לחקור ?


כשאנו מתבוננים בנקודות הדרך המיניות שלנו ללא שיפוטיות, רגשות עלולים להתעורר, זיכרונות אולי יצופו ויעלו וזו דרך נהדרת פשוט לעשות סקירה על תחום המיניות בחיי ולהתחבר לאני הפנימי שלי. לאחר ההתבוננות אני יכול/ה להבין מה משרת אותי, מה תומך בי, מה עשה לי טוב, ומה לא שירת אותי ומה לא עשה לי טוב ואיפה הן הנקודות שאני רוצה להשקיע בהם יותר בשנה או ב - 5 שנים הקרובות.

אני לוקח/ת את הדברים שכתבתי וממש מגדיר/ה באופן מדויק – מה אני רוצה מהמיניות בחיי? איפה אני רואה את עצמי בעוד שנה/ 5 שנים מהיום? כתבו את הדברים בצורה מפורטת ככל האפשר.

לדוגמא – אני מפנה זמן לעינוג עצמי – לפחות פעם בשבוע ומשקיעה באווירה נעימה ונינוחה, מתחברת לביצת הג'ייד ומתאמנת על חיזוק שרירי רצפת אגן ומקדמת את החקירה שלי וההיכרות שלי עם פנים הנרתיק.

המיניות שלי עם בן הזוג שלי היא משולבת וחוקרת, היא איטית וגם מהירה, היא פרועה וגם עדינה, היא קשובה ומתוקשרת, היא חוקרת ויחד אנחנו הולכים ומתנסים בחוויות שאנחנו מבקשים לעצמנו. אנחנו מפנים מספיק זמן למיניות ולחקירת המיניות שלנו ומטמיעים זמן לזה בלוז שלנו.


4. תמונות – תמצאו משהו ויזואלי – תמונה/ משפט שימחישו את הכוונה שלכם. דוגמאות למשפטים- המיניות שלי מעצימה וחוקרת , המיניות שלי מענגת , אני מתמסר/ת במיניות שלי.


אפשר להוסיף כאן דוגמה לציטוט מתאים.


5. הוסיפו משפטים מחזקים כלליים – אני אישה מינית ועוצמתית , אני גבר מדהים, אני יודעת לשמור על הגבולות שלי במיניות, אני יפה ומהמם מבפנים ומבחוץ, אני מצליח לשלוח בשפיכה שלי אני אהובה, אני רגיש וגם עצמתי...


6. יצירת הלוח - הדביקו את כל התמונות שלכם על הלוח או הבריסטול. באמצע הדביקו את הדף עם המטרות שרשמתם – אם יש לכם יותר מדף אחד, אז כתבו על דף חדש את המטרות ככותרות או כמילים ותדביקו במרכז לוח החזון. את הדף הכתוב והמפורט של הלוח חזון תוכלו להצמיד מאחור או שימרו במקום שתזכרו להציץ בו בעוד שנה.


7. תתלו את הלוח חזון ליד המיטה שלכם, במקום שתוכלו להתבונן בו בכל יום.


8. תביטו בו, תתרגשו מהיצירה שלכם, תקשטו עוד אם צריך, תבליטו חלקים מסוימים, תצטלמו לידו ותרשו לעצמכם לדמיין ולפנטז כאשר אתם מסתכלים ומתבוננים בלוח החזון שיצרתם לעצמכם!

כל פעם שאתם מתבוננים בו, הסתכלו בחלק אחר שלו והרשו לעצמכם לעוף בפנטזיה ובדמיון שלכם - כי השמיים הם הגבול !


9. תאמינו – ותשקיעו! תעשו כל יום קצת או מידי כמה ימים קצת ובסוף זה יהיה הרבה! לפעמים כשאנו מתבוננים בכל כך הרבה מטרות, זה עלול להיות יותר מידי. לכן את המטרות הגדולות אני ממליצה לחלק ליעדים קטנים וברי השגה - וממש לעשות תרגום של מה בדיוק אני עושה וכמה פעמים בשבוע אני משקיע בזה - על מנת לקדם את המטרה שלכם.


10. תנשמו ותהיו סבלניים, לתהליכים יש לפעמים את הדרך המיוחדת שלהם שהיא נסתרת מן העין . לא ניתן להאיץ תהליכים, כל דבר מגיע בזמן שלו.


שיתוף אישי וסיכום

ממש בתחילת הקורונה בניתי לוח חזון כללי עם השותף שלי לדירה הקודמת, זה היה כמעט לפני שנה.

אמנם לא היה לי איפה לתלות את הלוח שעשיתי, כי יצאתי לנוודות. אבל כל התמונות והמטרות שכתבתי היו איתי בקלסר העבודה שלי, כל הזמן. הצצתי בזה מידי פעם, לא יותר מידי, כן זכרתי שזה שם וזכרתי חלק מהתמונות שיש שם, ודמיינתי את זה מידי פעם במהלך השנה הזו - כי כל פעם שדפדפתי בקלסר - ראיתי את זה במבט חטוף.

בנוסף, השנה התחלתי לעבוד עם כלי שנקרא ויזואליזציה - ואני מדמיינת את המציאות שאני רוצה להכניס לחיי, כמעט בכל בוקר. החלטתי לקחת את לוח החזון ולפתוח אותו שוב עכשיו ולהפוך את זה למסורת תחילת / סוף שנה, כי ראיתי כמה דברים כן הצלחתי להגשים בשנה הזו וכמה זה מתקשר לחזון שיצרתי לעצמי.

השנה שיפרתי את זה וחילקתי את זה ממש לתחומים והוספתי גם את תחום המיניות שמקבל הרבה מקום בחיי בשנים האחרונות.


בואו נהפוך חזון למציאות, גם במיניות!

ממני אליכם באהבה

טל איזק



bottom of page