top of page

ט"ו באב - טו (15) דרכים להיות באהבה כל השנה

טו באב , זהו יום האהבה העברי. יש גם את Valentine's day, שהוא מהמסורת הנוצרית, שמתקיים ב 14/2. יש בזה משהו מגניב שיש יום חג לאהבה הרומנטית, לא ככה?

אני ממש אוהבת שיש סיבה לחגיגה !!!

אך האם יומיים בשנה הם הימים היחידים בהם אנחנו צריכים לחגוג או להתייחס לאהבה ?

אז כמובן שהתשובה היא, לא ולא !


אהבה היא דבר יומיומי, ואין ספק שזה נהדר לציין אותה בצורה קצת אחרת בימים האלו, אבל אם זה רק 2 מתוך 365 ימים בשנה שאנחנו חוגגים את האהבה שלנו, אז בשאר הימים לא חוגגים או מציינים את האהבה ? לי זה מרגיש מעט מידי ואני בטוחה שלעוד אחרים, שאהבה היא דבר שבשגרה.

קודם כל בעיני עצם היות האהבה היא סיבה לחגיגה וניתן לחגוג בדרכים מקוריות בכל יום בשנה או סביב אירועים משמעותיים עבורכם.

אני לא אכתוב לכם/ן דרכים מקוריות לחגוג את חג האהבה ( או כל יום אחר שתבחרו ), כי בטח יהיו שיכתבו על זה.

אני כן אכתוב לכם/ן כאן רשימה של טו דברים שפשרת לעשות ולא לעשות בחיי היומיום שלכם, כדי לשמר את האהבה שלכם לאורך כל הזמן, כי אני אוהבת שיש תשתיות יציבות וחזקות שמהוות בסיס לזוגיות.



על מנת ליצור תשתיות טובות, צריך להשקיע ולתת לזה תשומת לב והתייחסות בחיי היומיום ואגב זה לא חייב לקחת לכם הרבה זמן.

לא בטוח שתתחברו לכל מה שכתבתי, אז קחו לכם רק את מה שנכון לכם.

תמיד יש עוד ועוד מזה ויכולתי להמשיך ל 100 סעיפים , אבל בחרתי לכתוב רק 15 - שיתאים במספרו ל ט"ו באב - יום האהבה.

עשה/י - 10 דברים שאפשר ורצוי לעשות בחיי היומיום שלנו :


1. מגע ספונטני, כשעוברים אחד ליד השני/ה – לגעת, ללטף, לחייך, לנשק, לנשק על המצח, להפליק קלות או קשות, וכל מה שאנחנו יודעים שהצד האחר אוהב.

2. הודיה והוקרת תודה - לא לקחת את הפרטנר/ית כמובן מאליו. להודות, לשים לב למחוות שהאחר עושה עבורי ולהוקיר תודה עליהם.

3. לומר "אני אוהב/ת אותך" , "את/ה אהוב/ה" כמה פעמים שבא לכם ומתי שמרגיש לכם - להזכיר כמה שיותר שאנחנו אוהבים ואהובים על ידי אהובינו זה משמעותי ממש. כמובן שזה כל עוד אתם באמת מרגישים את זה, בעיני אף פעם זה לא יותר מידי כשזה בא מהלב.

4. להחמיא, לפרגן – תחמיאו ותפרגנו בפני האהובים שלכם וגם שלא בפניהם. היה לך נעים/מגרה להתבונן בה מהצד ? ספר לה על זה, תרגש אותה עם זה ותעוף איתה עליה! הגעת הביתה והוא הכין לך ארוחה ? תעופי עליו, תחמיאי לו על זה, תשבחי אותו ותפרגני.

5. תבחרו פעילות זוגית להנאה או/גם מטלת בית שמתאימה לשניכם ותעשו אותה ביחד. ממש תבחרו לזה זמן שבו אתם עושים את מה שבחרתם, בשביל הביחד. אתן קצת דוגמאות מחיי הזוגיים, אנחנו מבשלים יחד – משתדלים פעם בשבוע/שבועיים לתכנן מה אנחנו רוצים לאכול ולבשל את זה יחד, מורחים לק על אצבעות הרגליים שלנו יחד – אחת לחודש , עובדים בנפרד באותו החלל – משתדלים למצוא לנו ימי עבודה משותפים, גם כשאנחנו עמוסים ולפעמים בסופ"שים, כי אפשר לעשות הפסקות ללאנצ', לכירבול נעים באמצע היום וסתם למבט עיניים אוהב תוך כדי שעסוקים )

6. קחו לכם זמן לשיחה של הלב – דברו את הרגשות ואת הלב, מה ואיך אתם מרגישים במערכת היחסים שלכם, מה אתם אוהבים בה, במה היא מאתגרת אתכם, מה קשה לכם איתה ? תשתפו ותהיו ביחד עם כל רחשי הלב...גם עם אלו המאתגרים יותר.

לשמור בבטן עושה לנו כאבי בטן או גורם לכאבים אחרים. תעשו את זה בדרך של תקשורת מקרבת שנותנת דגש על החוויה, על הצורך והרגש שלי. דוג' : כשאני מתעוררת בבוקר ואני רואה את הכיור עם יותר מ 5 כלים אני מרגישה עומס, תסכול וחוסר שקט שממש דרוש לי בבוקר. בבוקר שלי אני צריכה מרחב מסודר, שקט, מאורגן וללא מטלות, על מנת לאפשר לעצמי להתחיל את היום שלי רגוע. זה ממש יעזור לי אם נעשה מאמץ שלא יהיו כלים בבוקר בכיור, על מנת שלא אקום למטלות שיוצרות לי עומס וחוסר שקט. ( ממליצה לכם לצפות בסרטוני youtube הנהדרים של מרשל רוזנברג !)

7. זמן למיניות ואינטימיות – אם הולך לכם ספונטני אז מעולה לכם !!! אם אתם מרגישים שאתם לא מגיעים לחקירה מינית ליצירת אינטימיות וקרבה פיזית מספקת, זה הזמן לקבוע ביומן !! זמן שהוא רק עבור המיניות והאינטימיות שלכם – הזמן הזה לא חייב להיות עם מטרה ברורה של חדירה או אורגזמה, וגם בהחלט יכול להיות כזה אם זה מה שמתחשק. בזמן הזה תחקרו את הגופים, תבטאו את אהבתכם, ויש לי עוד מלא טיפים לזה אבל זה כבר לבלוג אחר.

8. ליצור תחושת שותפות וחברות – אתם יודעים מהם הערכים שלכם לחברים ולשותפים בחיים שלכם– תדברו אותם, תגידו מה חשוב לכם ביצירת הביחד הזה שאתם יוצרים לעצמכם. כמובן שייתכן מאוד שתמצאו פערים, זה ממש חשוב לדבר אותם ולתאם ציפיות איך תרצו להתייחס אליהם.

9. תפנקו ותהיו בנתינה מתוך אהבה - לנתינה יש ערך רב מאוד הן לנותן והן למקבל, אני לא אכנס לכל התועלות של זה אבל אגיד שזה משפיע על תחושת הראויות שלנו וממלא את ליבם של הנותנים ולמקבלים זה מאפשר להיות בקבלה ובהתמסרות.

10. בואו בסקרנות - תהיו סקרנים אחת לחיי השני/ה, תהיו סקרנים לגופים ולעונג, תהיו סקרנים לגבי היום שהיה להם ואיך הם מרגישים.



אל תעשה/י - דברים שרצוי לא לעשות ביומיום שלנו ובכלל :


1. אל תגידו לאחר מה לעשות או לא לעשות – אתם יכולים לבקש והוא/היא צריכים להסכים . אתם יכולים לתת אפשרויות לבחירה, או להגיד שאתם צריכים עזרה ולוודא פניות שלהם למתן סיוע עבורכם, אבל לא לדרוש מהם לעשות משהו.

2. אל תבטלו דעה/ מחשבה/ רגש שיש לאחר – אתם יכולים לשתף את דעתכם שאולי שונה מדעתה/ו, אתם יכולים רק להקשיב, אתם יכולים פשוט להקשיב או לתת אהבה ותמיכה כשמשתפים אתכם במשהו.

3. אל תבקרו ותשפטו את מחשבותיו ומעשיו של האחר- אחד הדברים שמשפיעים מאוד על מערכות יחסים שאנחנו שופטים, קודם כל את עצמנו, וכתוצאה מזה גם את הסביבה. שיפוטיות היא זרז להסקת מסקנות שהן לא בהכרח נכונות- אז לפני שאנחנו ממהרים לשפוט, בואו נעצור, נשאל, נברר ואולי גם נסכים שלא להסכים.

4. אל תאשימו את האחר – אשמה זה דבר כל כך כבד, כאשר אנחנו מפנים אצבע מאשימה, הדבר הזה נאגר בגוף שלנו וכמויות של אשמה לא עושות טוב לנשמה. וגם בא לי לספר לכם שרובנו סוחבים מספיק אשמה על כל כך הרבה דברים, ולאף אחד לא חסרה אשמה משל עצמו. אז לפני ששמים אצבע מאשימה, תתבוננו בתוככם ותראו איך זה גורם לכם להרגיש ותתקשרו את הפגיעות שעולה לכם מול מה שקרה.

5. אל תשתמשו באלימות מילולית, פיזית או רגשית - זה כואב ומדכא וממש הורס את האהבה. שימו לב למילים שלכם, שימו לב להתייחסות שלכם אחת לשני/ה.

אהבה היא תשתית מעולה ליחסים שלנו, לחברות שלנו, לקרבה ולמיניות שלנו.


תהיו אהבה , תדברו אהבה, תתנו ותקבלו אהבה – זה כל כך מרפא !


ואם אתם חווים קשיים ביצירת אינטימיות או במיניות אל תוותרו עליה ותעשו מעשה, תלמדו, תדברו ותחקרו. ואם קשה לכם לבד, לכו למטפל/יועץ מיני/ זוגי, לבד או יחד.



ממני אליכם באהבה, שזורמת בעוצמה כל השנה.

טל איזק – מרפאה בעיסוק ומטפלת מינית

אלטרנטיבית ליחידים וזוגות.





**קרדיט לתמונות - מיקי שאודר**








bottom of page