top of page

שפיכה מוקדמת - טיפול טבעי לשפיכה מוקדמת

עודכן: 20 בספט׳ 2022


מה זה בכלל שפיכה מוקדמת ? למה זה קורה ואיך זה יכול להשפיע עליך, ומה קורה בטיפול מיני אלטרנטיבי.


אני מבדילה בין שני סוגים של שפיכה מוקדמת, כיוון שלעתים הסיפור הרגשי שעומד מאחוריהם הוא שונה.

ההגדרה מהסוג הראשון היא שפיכה מוקדמת שמאופיינת בתחושה של חוסר שליטה. השפיכה מוקדמת ממה שתכננת שהיא תהיה, תחושה שזה פשוט בא מבלי שהרגשת והיית מוכן לזה, זה נמדד על פי תחושה אישית ללא קשר לזמן. ישנם גברים שמדווחים שזה לא משנה כמה זמן הם מחזיקים כל עוד זה ככה מגיע ומתפרץ מהם, ללא הבנה מוקדמת, זה מעיק עליהם ונותן להם תחושה של חוסר שליטה והפתעה שלא תמיד רצויה.

לעומת זאת שפיכה מוקדמת מהסוג הנוסף שנקראת גם שפיכה מהירה מוגדרת על פי האיגוד המקצועי לטיפול מיני, כשפיכה שמתבצעת בפחות מ 2 דק מרגע החדירה/ הגירוי המיני ( יכולה להיות לפני החדירה או אחריה ) .

על פי המידע שקיים בשטח, שפיכה מוקדמת היא אחת מההפרעות הנפוצות ביותר בתפקוד המיני של הגבר והשכיחות שלה מוערכת בכ-39% מהגברים.


כשעוסקים בנושא של שפיכה מוקדמת, חשוב לדעת שהזמן הממוצע לגבר להגיע לשפיכה הוא 5 דק' מרגע תחילת הגירוי המיני, רק הידיעה הזאת לעתים יכולה להבהיר לך שאתה בסדר, ושלא צריך להיות כמו שחקני פורנו כי זה לא המציאות.


בטיפול והתייחסות לזה, חשוב להבדיל האם השפיכה המוקדמת / השפיכה המהירה היא ראשונית או שניונית.

שפיכה מוקדמת ראשונית - אומרת שזה כך מאז ומעולם, כלומר החל מגיל ההתבגרות המינית התמודדת עם שפיכה מהירה על פי ההגדרה וזה קורה לך רוב הזמן ונדיר שזה לא קורה לך.

שפיכה מוקדמת שניונית - הכוונה היא שלאחר תקופה מסוימת שבה הייתה לך רמה סבירה של שליטה בשפיכה שלך פתאום היא אינה קיימת יותר. זה מופיע במפגשים חדשים וראשונים בהם יש הרבה התרגשות, זה יכול להופיע בזוגיות אחרי זמן מה, מול נשים מסוימות ובסיטואציות מסוימות בחייך. יש לזה הרבה גורמים שמשפיעים על זה ומושפעים מזה.


אחד הדברים הבולטים שאני שמה לב בקליניקה, זה שרוב הגברים מגיעים אחרי זמן מה שהם מתמודדים עם זה לבד ובלי היכולת לשתף ולדבר על זה, לכן יצרתי קורס בשפיכה המוקדמת, קורס דיגיטלי שניתן לעשות מהבית ודרך המחשב, ויש לו שם גאוני : To Own Your און. הקורס מעביר אותך תהליך ומרחיב לך את הידע ואת זוויות ההסתכלות, כמובן שאין זה מחליף טיפול רגשי בקליניקה במידת הצורך והאפשר.

ההתייחסות לזה היא חשובה כל עוד זה משפיע על חייכם.


נוסף על זה, תופעות אחרות יכולות להופיע מהחשש לשפיכה מוקדמת כמו חוסר חשק מיני או הפרעות בזקפה ועוד. מה שקורה זה שההתרגשות, הפחד והעצבנות מפעילות את המערכת הסימפאטטית לעוררות גבוהה ויש רצון לפרוק את כל הלחץ והמתח הזה ולהגיע לרגיעה. לא ארחיב על המונחים הפיזיולוגיים של השפיכה והאורגזמה, אם תרצו להרחיב יש על זה שפע של מידע ברשת, וגם בקורס אני מסבירה על זה.


לכם הגברים יש כל כך הרבה משקל על האיבר שלכם, אם הוא מתפקד או לא, ובאיזה רמה וביצוע, כך שמספיק פעם אחת שהוא לא תפקד כמו שהייתם רוצים ואתם מאוד מאוכזבים, אתם לא סומכים על מישהו שיש לו פוטנציאל להיות החבר הכי טוב שלכם. בכלל, אם תסתכלו על הפין שלכם כ"חבר" תגלו לראות ששווה להקשיב לו ולעתים רבות הוא יודע מה הוא רוצה וגם מה הוא לא רוצה ( כן זה קורה שהוא לא רוצה וזה בסדר ), ולפעמים אנחנו אלה שחושבים ומנתחים כל כך הרבה. הסיבות לשפיכה מוקדמת הן רבות ומגוונות וכוללות ערבוב של מספר גורמים לרוב כמו גורמים פסיכולוגיים, תורשתיים, התנהגותיים, פיזיולוגיים זוגיים ורגשיים.


אם קרה ואתה מתמודד עם שפיכה מוקדמת, אני רוצה להגיד לך שאתה לא לבד, ויש מגוון של פתרונות מדהימים אצל סקסולוגים ואנשי טיפול בתחום המיניות. בעיני כאשר אנחנו נתקלים בקושי או אתגר, יש לנו הזדמנות גדולה ללמידה ולהתפתחות. אז אם תתחבר לפין החבר תגלה שיש לו מלא תובנות ודברים ללמד אותך עליך, ואם תקשיב לו הוא ידע גם להקשיב לך יותר.


בין הדברים הראשונים שאני ממליצה לגברים שמתמודדים עם שפיכה מוקדמת היא להכיר את מעגל התגובה המינית ולהבין איך הוא מתבטא אצלם בגוף. אם תדע לזהות את הסממנים של כל שלב במעגל התגובה המינית ולראות איך הגוף שלך מגיב, תוכל לעשות דברים שמאטים את הפעילות של הגוף ושמרגיעים ומווסתים את המערכת. בכלל בעיני החיבור לגוף והחקירה שלו הם משמעותיים כאן מאוד, כי אין עליך כדי להכיר אותך! אני חושבת שזה הכי חשוב להבין את מערכות הגופ-נפש שלנו כחלק מהתהליך למציאת הפתרון להתמודדות עם כל מיני אתגרים בחיים.


גם בקליניקה וגם בקורס לשפיכה מוקדמת אנחנו מתחילים מבניית היסודות . היסודות הם נוכחות, נשימה, הרפיה, האטה והתבוננות. בקליניקה יש יותר אפשרות להעמיק בצציר המיני שלך, ויחד אנחנו מכירים ולומדים בדרך שעברת עד היום ובהיסטוריה שלך, לומדים לקבל, להכיל ולדבר על המצב, עוברים לתרגולים ספציפיים של חיזוק מיומנויות ושרירים של הגוף והתקשורת, לימוד תרגולים מעולמות הטנטרה והטאו וטכניקות ידועות על פי הפרוטוקול של שפיכה מוקדמת.


אז אם זה מפריע לכם אל תישארו עם זה לבד.

בכלל המלצתי היא תמיד לדבר, ולא להתבייש, חלק משמעותי מהעבודה על מיניות היא הסרת הבושה ולדבר על מיניות באופן פשוט.

למטה צירפתי לכם סרטון עם 3 טיפים לשפיכה מוקדמת / שפיכה מהירה .





bottom of page